Asuntosalkku Suomi Oy osti 500 vapaarahoitteista vuokra-asuntoa

Uusi asuntosijoitusyhtiö Asuntosalkku Suomi Oy aloitti toimintansa keskiviikkona 28.1.2015 ja osti 500 vapaarahoitteista vuokra-asuntoa. Äänivaltaa yhtiössä käyttävät pitkän linjan asuntosijoittajat Jaakko Sinnemaa ja Timo Metsola. Yhtiön muina osakkaina on ammattisijoittajia.

Myyjinä toimivat toimikautensa päättävät asuntorahastot Quorum Asuntoturva I Ky ja Asuntoturva Ovi Ky. Vuokraturva Oy:ssä ja Asuntoturva Oy:ssä vaikuttavat Sinnemaa ja Metsola toimivat avainhenkilöinä myös myyvissä rahastoissa.

Vuonna 2007 perustetun ja 400 asuntoa myyneen Quorum Asuntoturva I Ky:n sijoittajat saivat 10 prosentin keskimääräisen vuosittaisen tuoton sijoitusajalle. Quorum Asuntoturva I Ky:n toiminta perustui vahvasti Asuntoturvan, Vuokraturvan ja Auratum-konsernin yhteistyölle. Sijoittajina oli sekä yhtiöitä että yksityishenkilöitä. Erityisesti rahaston perustamisvaiheessa keskeisessä roolissa oli Quorum Oy:n toimitusjohtaja Kristian Warras.

2010 perustetun ja 100 asuntoa myyneen Asuntoturva Ovi Ky:n sijoittajat saivat 7 prosentin keskimääräisen vuosittaisen tuoton sijoitusajalle. Asuntoturva Ovi Ky oli Asuntoturvan yksityissijoittajille suuntaama asuntorahasto.

Lisätietoja:

Jaakko Sinnemaa, puh. 041 5280 329, jaakko.sinnemaa@asuntosalkkusuomi.fi