Asuntoturva ostaa yksityishenkilöiltä 800 omistusasuntoa vuokra-asunnoiksi

Vuokraturva-ryhmään kuuluva Asuntoturva Oy ostaa yksityishenkilöiltä 800 omistusasuntoa ja muuttaa ne vuokra-asunnoiksi. Ostetut asunnot on tarkoitus pitää Asuntoturvan pääomarahastoissa pitkäaikaisessa vuokrauskäytössä. Yksityishenkilöt voivat myydä asuntonsa rahastoille ilman välityspalkkiota.

Vuokra-asuntojen kovan kysynnän seurauksena Asuntoturvan vuokra-asuntoihin sijoittaviin pääomarahastoihin ostetaan tänä vuonna 800 asuntoa lisää aiemmin jo ostettujen 500 asunnon lisäksi. Yksiöitä ja kaksioita pääkaupunkiseudulla tai Etelä-Suomen läänissä omistavat henkilöt voivat tarjota yksittäisiä asuntojaan rahastojen ostettavaksi Vuokraturvan kautta ilman välityspalkkiota.

”Rahastoilla on tulevaisuudessa yhä suurempi merkitys vuokra-asuntojen tarjoajana. Keskitymme tarjoamaan sellaisia vuokra-asuntoja, joista vuokramarkkinoilla on kaikkein kovin pula”, toteaa Asuntoturvan toimitusjohtaja Jaakko Sinnemaa.

”Vuokra-asuntopula ei ole ikuisuusongelma, kuten joskus annetaan ymmärtää. Se on ratkaistavissa, kuten kaikki muutkin ongelmat. Tarvitaan uudenlaista ajattelua ja uusia asuntosijoittamisen muotoja”, painottaa Vuokraturvan hallituksen puheenjohtaja Timo Metsola.

Jaakko Sinnemaa, toimitusjohtaja, Asuntoturva, puh. 041 5280 329

Timo Metsola, hallituksen puheenjohtaja, Vuokraturva, puh. (09) 6877 550

Asuntoturva lyhyesti

Vuokraturva-ryhmään kuuluva Asuntoturva on rahastomuotoisten asuntosijoitusten varainhoitoyhtiö. Pääomarahastoissamme sijoittajina on yksityishenkilöitä, yrityksiä ja instituutioita.

www.asuntoturva.fi