Myyntiturva nappasi kiinteistönvälityksessä mukavan markkinaosuuden 10 päivässä: 152 toimeksiantoa

Myyntiturva vastaanotti palvelun 21.5.2012 tapahtunutta lanseerausta seuranneiden 10 päivän aikana 152 myyntitoimeksiantoa Helsingin seudulta. Lentävä lähtö on Myyntiturvalle tärkeä, koska se tavoittelee markkinajohtajuutta yksiöiden myyntivälityksessä pääkaupunkiseudulla. Myyntiturva pyrkii samalla mullistamaan kiinteistönvälitysalan palkkiotason.

”Asiakkaat ovat löytäneet uuden palvelumme ja edulliset palkkiomme ilahduttavan hyvin heti alusta alkaen”, kertoo Myyntiturvan hallituksen puheenjohtaja Timo Metsola. ”Tällä vauhdilla olemme syksyyn mennessä saavuttaneet tavoitteemme.”

”Ainakin julkisissa kommenteissaan myös perinteisten kiinteistönvälitysketjujen johto on toivottanut meidät ja kilpailun tervetulleeksi alalle”, Metsola jatkaa. ”Uskon meidän haastajana piristävän koko alaa, ja saavan liikettä myös perinteisiin alan toimijoihin. Monessa pöydässä joudutaan nyt miettimään, onko sille todella perustetta, että kaksion myymisestä Helsingissä peritään esimerkiksi kolme kertaa korkeampi välityspalkkio kuin vastaavan kaksion myymisestä Varkaudesta. Mielestäni tämä on vaikeasti perusteltavissa, kun ottaa huomioon, että kaksiot menevät Helsingissä helpommin ja nopeammin kaupaksi kuin Varkaudessa.”

Tämän epäkohdan oikaisemisessa Myyntiturva näkee tilaisuutensa markkinoilla. Myyntiturva tarjoaa pääkaupunkiseudulla vastaavan välityspalvelun kuin kilpailijatkin, mutta edullisilla kiinteillä välityspalkkioilla. Yksiöiden kiinteä välityspalkkio on aina 1500 euroa + alv (1845 euroa), kaksioiden 3000 euroa + alv (3690 euroa) ja kolmioiden 4000 euroa + alv (4920 euroa).

”Kyllä tälläkin palkkiotasolla voi kannattavaa kiinteistönvälitystä tehdä. Suurimmassa osassa Suomen paikkakuntia tehdään jo niin, ja on tehty vuosia. Palkkiotaso on vääristynyt Helsingin seudulla, mutta pullonhenkeä ei saa enää takaisin pulloon. Nyt se tulee muuttumaan”, ennustaa Metsola.

Timo Metsola, hallituksen puheenjohtaja, Vuokraturva Oy, p. 09 6877 550

Vuokraturva on markkinajohtaja asuntojen vuokravälityksessä ja sijoitusasuntojen hankintapalveluissa. Vuokraturva välittää sekä yksityishenkilöiden, instituutioiden että asuntoihin sijoittavien rahastojen asuntokantaa. Myyntiturva on Vuokraturva Oy:n myyntivälitykseen keskittyvä aputoiminimi.