Tiedotustilaisuus opiskelijoiden vuokra-asuntomarkkinasta

Helsingin seudun opiskelija-asuntosäätio Hoas on vastaanottanut ennätysmäiset 6000 asuntohakemusta. Vapaarahoitteisten asuntojen vuokrat ovat nousseet. Opiskelijoiden asunnonsaanti saattaa tänä syksynä olla vaikeampaa kuin koskaan 2000-luvulla. Näkökulmat ongelman ratkaisuun ovat erilaiset. Suomen Vuokranantajien mukaan vuokra-asuntoja saataisiin kyllä lisää, jos vuokranantajan saama tuotto olisi nykyistä parempi. Vuokralaisten Keskusliiton mukaan taas nykyisetkin vuokratasot ovat jo kestämättömät.

Vuokraturva, Tilastokeskus, Suomen Vuokranantajat ry ja Vuokralaisten Keskusliitto ry järjestävät yhteisen tiedotustilaisuuden asuntomarkkinan tilanteesta. Tiedotustilaisuus järjestetään torstaina 7.8.2008 klo 11.00–12.00 Helsingissä Hotelli Tornin Näköalakabinetissa osoitteessa Yrjönkatu 26. Tilaisuuden jälkeen on mahdollisuus kuvituskuvien ottamiseen vuokra-asunnoissa. Tilaisuus on avoin tiedotusvälineille.

Tilastokeskus esittelee ja kommentoi tilaisuudessa samana päivänä julkistettavaa asuntojen vuokrien tilastoa vuoden 2008 toiselta vuosineljännekseltä.

Vuokraturva Oy lyhyesti

Vuokraturva on markkinajohtaja asuntojen vuokravälityksessä ja sijoitusasuntojen hankintapalveluissa pääkaupunkiseudulla. Vuokraturva vuokraa yksityishenkilöiden ja instituutioiden asuntokantaa.