Vuokra-asunnon löytämistä pyritään helpottamaan bussikuljetuksilla asuntonäytöltä toiselle

Vuokra-asunnon hakijat joutuvat usein käymään lukuisissa asuntoesittelyissä saadakseen toiveitaan vastaavan asunnon. Ongelma korostuu loppukesästä, jolloin sekä opiskelijat että lapsiperheet hakevat aktiivisesti vuokra-asuntoja. Tilanne vuokramarkkinoilla ruuhkautuu, kun koulujen syyslukukaudet on päästävä aloittamaan uudella kotipaikkakunnalla. Sukkulointi asuntonäytöillä vieraassa kaupungissa tuntuu usein vaikealta ja raskaalta, ja siksi Vuokraturva alkaa kuljettaa asiakkaitaan esittelyltä toiselle tilausajoilla. Vuokra-asuntoja voi bussiin hyppäämällä nähdä jopa parikymmentä peräjälkeen yhden päivän aikana ja ilman tuskailua perille löytämisen tai ehtimisen kanssa.

Vuokra-asunnon hakijoille suunnatut palvelut ovat perinteisesti olleet vaatimattomia. Vuokra-asuntojen hyvän kysynnän takia vuokralaiset kun löytyvät ilman erityisiä palvelukonseptejakin. Vuokraturva on tästä huolimatta halunnut määrätietoisesti kehittää myös vuokralaisille suunnattuja palvelujaan. Vuonna 2007 käyttöön otettiin maksuton ennakkoesittelyjärjestelmä, joka mahdollistaa asuntoihin tutustumisen jo ennen julkisia ensiesittelyjä. Vuonna 2008 lanseerattiin vaativille työsuhdeasunnonhakijoille relocation-palvelu, josta mm. kemikaaliviraston työntekijät ovat päässeet nauttimaan.

Tänä vuonna Vuokraturva tuo markkinoille ilmaiset bussikuljetukset asuntoesittelyltä toiselle. Tilausajot liikennöivät arkipäivien lisäksi myös viikonloppuisin, jolloin ulkopaikkakuntalaiset helpoimmin asuntoihin pääsevät tutustumaan. Palvelu käynnistyy elokuun alusta suoraan vuoden vilkkaimpaan sesonkiin.

”Pitkällä tähtäimellä uskomme, että se, jolla on parhaat palvelut vuokralaiselle, on vahvimmassa asemassa vuokra-asuntomarkkinoilla. Kilpailu tulee vielä kiristymään tälläkin alalla. Vuokralaisille suunnattujen palveluiden kehittäminen palvelee siten myös vuokranantaja-asiakkaitamme”, painottaa Vuokraturvan hallituksen puheenjohtaja Timo Metsola.

Vuokraturva Oy lyhyesti