Vuokraturva kasvaa ja työllistää

Vuokra-asuntojen vahva kysyntä ja suurten yritysten henkilöstöjärjestelyt paisuttavat Vuokraturvaa vuonna 2009. Uutta henkilökuntaa palkataan ja koulutetaan jo kevään aikana noin 30 henkeä. Vuokraturva arvioi vuoden 2009 muodostuvan yhtiön kaikkien aikojen parhaaksi.

Asuntojen hintojen sulaessa vuokralla asuminen muodostuu pragmaattisesti laskien omistusasunnossa asumista halvemmaksi asumismuodoksi.

90-luvun laman aikana asuntojen hinnat laskivat kolme vuotta peräkkäin. Laskutrendi ei korkoelvytyksestä huolimatta näytä tälläkään kertaa nopean taittumisen merkkejä. On hyvin todennäköistä, että vuokra-asuntojen kysyntä ei nykytasosta ainakaan vähene vuoden 2009 aikana.

Kiinteistönvälittäjien kärsiessä asuntokauppojen määrän jyrkästä laskusta vuokra-asuntoihin erikoistunut Vuokraturva elää kulta-aikaa. Vuokra-asuntojen välityksen volyymi kasvaa nopeasti, kun myymättä jääneitä asuntoja siirtyy vuokralle. Relocation-palvelujen tarvetta lisäävät UPM-Kymmenen ja muiden pörssiyhtiöiden kanssa solmitut relocation-sopimukset. Asuntosijoituspalveluja ja asuntoihin sijoittavia rahastoja siivittää puolestaan vuokratuottoprosentin ja vieraan pääoman koron välisen eron kasvu.

Vuokraturvan laajeneva toiminta lisää omalta osaltaan työmarkkinoiden joustavuuden kannalta kriittistä asuntomarkkinoiden joustoa, joka on asuntokaupan jähmeän tilanteen seurauksena lähes kokonaan vuokra-asuntomarkkinan varassa.

Vuokraturva järjestää tiedotustilaisuuden vuokra-asuntomarkkinan yleisistä näkymistä vuonna 2009 ja relocation-palveluiden tarpeen jyrkästä noususta yritysten uudelleenjärjestelypaineiden kasvaessa. Medialle ja yleisölle avoin tilaisuus järjestetään Hotelli Kämpissä perjantaina 9.1.2009 klo 11–12.

Timo Metsola, hallituksen puheenjohtaja, Vuokraturva Oy, puh. (09) 6877 550.

Tiedotustilaisuus

Perjantaina 9.1.2009 klo 11.00 –12.00, Hotelli Kämp, Pohjoisesplanadi 29, Helsinki.

Avoimet työpaikat

Vuokraturva palkkaa ensi vaiheessa vuokra-asunnon välittäjiä, relocation-konsultteja, toimistotyöntekijöitä, analyytikkoja sekä talousjohtajan ja kirjanpitäjän. Vapaamuotoiset työhakemukset osoitteeseen hakemus@vuokraturva.fi

Vuokraturva Oy lyhyesti

Vuokraturva on markkinajohtaja asuntojen vuokravälityksessä ja sijoitusasuntojen hankintapalveluissa. Vuokraturva vuokraa yksityishenkilöiden ja instituutioiden asuntokantaa sekä järjestää relocation-palvelullaan asunnot mm. kemikaaliviraston työntekijöille. Vuokraturva rakentaa lisäksi asuntoihin sijoittavia rahastoja ja tekee tiivistä yhteistyötä Suomen Vuokranantajat ry:n ja Vuokralaisten Keskusliitto ry:n kanssa.