Vuokraturva tavoittelee yksiöiden myyntivälityksen markkinajohtajuutta pääkaupunkiseudulla

Vuokraturva laskee yksiöiden myymisestä perittävän välityspalkkion 1500 euroon + alv. Hinta on sama yksiön koosta, sijainnista ja kauppahinnasta riippumatta.  Perinteiset kiinteistönvälittäjät perivät yksiöiden myynnistä jopa yli 10 000 euron välityspalkkioita. Vuokraturvan tarkoitus on tarjota ammattitaitoista välitystyötä sellaiseen hintaan, että myös kilpailijoiden on kohtuullistettava hinnoitteluaan. Vuokraturva ottaa myyntitoimintaa varten käyttöön uuden Myyntiturva-toiminimen.

Vuokra-asuntojen välityksen ja asuntosijoituspalveluiden markkinajohtaja Vuokraturva aloittaa kahden vuoden pienimuotoisen pilottikokeilun jälkeen nyt täysimittaisen myyntivälityksen, jossa pienistä asunnoista peritään edullista kiinteää välityspalkkiota. Yksiöiden kiinteä välityspalkkio on 1500 euroa + alv (1845 euroa), kaksioiden 3000 euroa + alv (3690 euroa) ja kolmioiden 4000 euroa + alv (4920 euroa).

”Tyrmäävän edullisen välityspalkkiotason ansiosta kiinteistönvälittäjän aikaa ei juuri mene turhiin arviokäynteihin, jotka ovat perinteisesti kiinteistönvälitysalan suurin haaste. Meidän myyntivälittäjämme voivat käyttää aikansa välitettävänä olevien asuntojen myymiseen. Siitähän asiakas maksaa”, toteaa Vuokraturvan hallituksen puheenjohtaja Timo Metsola.

”Suurimman euromääräisen hintahyödyn asiakkaat saavat kolmioiden kaupassa. Kolmion välityspalkkio voi nimittäin kilpailijoilla olla jopa 30 000 euroa”, Metsola jatkaa.

Vuokraturva on palkannut myyntivälittäjiksi alan konkareita. ”Edullisista palkkioista huolimatta meidän on pakko tehdä myyntivälitys samalla korkealla laatutasolla kuin kaikki muukin toimintamme. Muu olisi tuhoisaa maineellemme”, Metsola vakuuttaa.

Asuntokaupasta Vuokraturvalla on vahva kokemus. ”Olemme toimineet ostajan edustajana tuhansissa pienten asuntojen asuntokaupoissa viime vuosina”, kertoo Metsola.

Myös kiinteistönvälityksen kannattavuudesta tällä matalalla palkkiotasolla Vuokraturvalla on jo kokemusta. Taustalla on kahden vuoden pilottijakso, jonka aikana Vuokraturva havaitsi, että tälläkin myyntivälityksen palkkiotasolla on mahdollista tehdä voittoa. Kate oli noin 25 prosenttia myyntitoiminnan liikevaihdosta.

”Tiedämme jo mitä teemme, kun tähän lähdemme”, Metsola sanoo.