Vuokraturvan tytäryhtiö aloittaa vuokra-asuntojen välityksen Tallinnassa

Suomalaisten omistuksessa on yli tuhat asuntoa Tallinnassa, ja moni niistä seisoo tyhjänä. Keskeinen syy on vuokravälitykseen erikoistuneen kiinteistönvälitysliikkeen puuttuminen. Vuokraturva korjaa nyt tilanteen.

Monet suomalaiset ovat vuosien mittaan sijoittaneet asuntoihin myös Tallinnassa. Vielä useampi on sitä harkinnut, mutta Viron markkinoiden erilaisuus mietityttää. Vuokralaisen löytäminen ei ole aina helppoa. Lisäksi vuokravälityspalveluihin erikoistunut välittäjä on Tallinnasta puuttunut. Vuokraturva on vastannut asiakkaidensa toiveisiin ja korjannut tilanteen.

Vuokraturvan tytäryhtiö Koduingel tarjoaa suomalaisille asuntosijoittajille helppoa ja tehokasta vuokravälityspalvelua Tallinnan seudulla. Koduingelin palvelukielet ovat suomi, viro, englanti ja venäjä. Toimeksiantosopimukset tehdään suomalaisten asiakkaiden kanssa suomen kielellä. Vuokraturva uskoo suomalaisten asuntosijoittajien löytävän palvelun nopeasti.

”Tällaista palvelua on toivottu meiltä vuosia. Vaikka muuten keskitymme Suomen asuntomarkkinoihin, Tallinna on sijaintinsa ja suomalaisten omistamien asuntojen suuren määrän takia luonteva poikkeus.”, kertoo Vuokraturvan hallituksen puheenjohtaja Timo Metsola. ”Tarkoitus on palvella nimenomaan suomalaisia vuokranantajia, jotka tuntevat meidät ja luottavat toimintatapoihimme.”

Asunnon vuokraamista koskeva lainsäädäntö on Virossa erilainen kuin Suomessa. Vuokrasopimukseen kirjattavien ehtojen on Virossa oltava yksityiskohtaisempia, ja sovittavien asioiden määrä on suurempi. Vuokrasopimukseen liittyvät oikeudet ja velvollisuudet eivät nimittäin pääsääntöisesti tule suoraan laista, kuten Suomessa. Tämä korostaa vuokravälitykseen erikoistuneen ja suomenkielellä palvelevan välittäjän tarvetta.

Timo Metsola, hallituksen puheenjohtaja, puh. 010 2327 300

www.koduingel.ee

Vuokraturva on markkinajohtaja asuntojen vuokravälityksessä ja sijoitusasuntojen hankintapalveluissa. Vuokraturva välittää sekä yksityishenkilöiden, instituutioiden että asuntoihin sijoittavien rahastojen asuntokantaa. Vuokraturvaan kuuluvan Myyntiturvan tavoitteena on mullistaa kiinteistönvälityksen välityspalkkiot palauttamalla niiden yhteys todelliseen työmäärään.