Yhteinen tiedotustilaisuus vuokra-asuntomarkkinan tilanteesta

Vuokraturva, Tilastokeskus, Suomen Vuokranantajat ry, Vuokralaisten Keskusliitto ry, Suomen Kiinteistönvälittäjäliitto ry ja Kiinteistönvälitysalan Keskusliitto ry järjestävät yhteisen tiedotustilaisuuden, jossa luodaan yleiskatsaus uuteen tilanteeseen nopeasti muuttuneilla vuokramarkkinoilla. Tiedotustilaisuudessa julkistetaan myös vuokra-asunnon välittäjien työtä ohjaava Hyvä vuokravälitystapa – ohjeistus, jonka tarkoituksena on ehkäistä hyvän tavan vastaisia toimintamalleja vuokra-asuntojen välityksessä.

Tilastokeskus esittelee ja kommentoi tilaisuudessa samana päivänä julkistettavaa asuntojen vuokrien tilastoa vuoden 2008 kolmannelta vuosineljännekseltä.

Vuokraturva, Suomen Vuokranantajat ja Vuokralaisten Keskusliitto kertovat finanssikriisin heijastevaikutuksista vuokra-asuntomarkkinaan ja pohtivat mitä mahdollisuuksia vuokramarkkinalla on helpottaa myymättömien asuntojen ylitarjontaa, rakentamisen yleistä hidastumista ja työvoiman liikkuvuutta.

Suomen Kiinteistönvälittäjäliitto ja Kiinteistönvälitysalan Keskusliitto julkistavat uuden Hyvän vuokravälitystavan ohjaamaan vuokra-asunnon välittäjien työtä.

Aika ja paikka

Tiedotustilaisuus järjestetään perjantaina 7.11.2008 klo 11.00–12.00 Ravintola Lasipalatsissa osoitteessa Mannerheimintie 22–24, Helsinki.

Tilaisuuden jälkeen järjestetään mahdollisuus kuvituskuvien ottamiseen Helsingin keskustan vuokra-asunnoissa. Tilaisuus on avoin tiedotusvälineille.

Vuokraturva Oy lyhyesti

Vuokraturva on markkinajohtaja asuntojen vuokravälityksessä ja sijoitusasuntojen hankintapalveluissa pääkaupunkiseudulla. Vuokraturva välittää sekä yksityishenkilöiden, instituutioiden että asuntoihin sijoittavien rahastojen asuntokantaa.