Yksiöiden kauppa käy kovilla kierroksilla – Myyntiturva aloittaa tuhannen euron superkampanjan

Asuntokaupan tilanne on yhä kaksijakoisempi. Suurten ja keskikokoisten asuntojen kaupassa on haasteita, mutta yksiöt menevät kuin kuumille kiville.

Tästä on myös seurannut, että yhä suurempi osa välittäjien myymistä asuinnoista on yksiöitä. Välitysliikkeet kilpailevat siis yhä kiivaammin siitä, kuka yksiöt omille listoilleen välitykseen saa. Kaupat yksiöistä tehdään usein hyvin nopeasti. Ja usein joko myyjä tai ostaja on sijoittaja, ellei peräti kumpikin.

Yksiöt eivät jakaudu tasaisesti myyntiin eri välitysketjujen kesken, vaan ne keskittyvät muutamille välitysliikkeille, jotka ovat onnistuneet niihin profiloitumaan. Käytännössä välittäjä, joka jo valmiiksi myy paljon yksiöitä, saa niitä myös eniten lisää myyntiin.

Myyntiturva kuuluu eniten yksiöitä myyviin ketjuihin, mutta on aikalailla tasoissa muutaman muun ketjun kanssa. Kilpailutilanne on tiukka. Koska yksiöiden kauppa käy tällä hetkellä todella hyvin, Myyntiturva uskaltautuu kampanjaluontoisesti pudottamaan yksiötään välityspalkkiotaan entisestään. Superkampanja kestää kuusi viikkoa, 31.3.2014 saakka. Siihen mennessä välitykseen annetut yksiöt Myyntiturva myy välityspalkkiolla 1 000 euroa + alv 24 %.

Palkkio sisältää täyden välityspalvelun. Asunnon myynti hoidetaan Myyntiturvan toimesta avaimet käteen –palveluna alusta loppuun. Palkkioon sisältyy alan yleisestä käytännöstä poikkeavasti ilman lisämaksua asunnon markkinointi sekä Oikotiellä, Etuovella että Jokakodissa.

Superkampanja koskee kaikkia yksiöitä pääkaupunkiseudulla sekä Turussa, Tampereella, Lahdessa ja Oulussa. Myös kalleimmat keskustayksiöt, jopa Helsingin arvoalueilla, myydään siis nyt välityspalkkiolla 1 000 euroa + alv 24 %.

”Mielestämme meillä on parhaat edellytykset hyödyntää otollista markkinatilannetta ja yksiöiden kovaa kysyntää. Mutta silti edes Myyntiturva tuskin voisi pysyvästi toimia tällä palkkiotasolla. Uskomme kuitenkin, oman toimintatapamme tehokkuutta ja palkkiomme edullisuutta kannattaa nyt korostaa”, kertoo hallituksen puheenjohtaja Timo Metsola. ”Tällaisessa markkinatilanteessa on nimittäin erityisen tarpeetonta maksaa useiden tuhansien eurojen välityspalkkiota yksiön myymisestä.”

Timo Metsola, hallituksen puheenjohtaja, puh. 010 2327 300

MYYNTITURVA LYHYESTI

Myyntiturva on Vuokraturva Oy:n asuntojen myyntivälitykseen erikoistunut osa, joka toi 2012 markkinoille edulliset asunnon huoneluvun mukaan määräytyvät välityspalkkiot. Vuokraturva on vuokravälityksen ja asuntosijoituspalveluiden markkinajohtaja, joka kertoo avoimesti toiminnastaan. Toimittajabarometrissä Vuokraturva sai ykkössijan sekä toimittajien tyytyväisyydessä että ylin johto –kategoriassa (Aalund Nordic 2013). Vuokraturva on sekä tunnetuin että parhaimman kouluarvosanan saanut vuokravälittäjä (Taloustutkimus 2014).